- Opracowywanie Planów Działań;
- Organizowanie procesu naboru projektów, w tym również przygotowywanie, ogłaszanie i przeprowadzanie konkursów na realizację projektów;
- Dokonywanie oceny proponowanych do realizacji projektów zgodnie z kryteriami stosowanymi w systemie wdrażania Programów, w oparciu o zasady wspólnotowe i krajowe;
- Monitorowanie postępów realizacji umów, w tym w szczególności pod kątem wytworzonych produktów i rezultatów;
- Bieżąca współpraca z beneficjentami w ramach realizacji projektów, które uzyskały dofinansowanie;
- Gromadzenie danych niezbędnych dla zarządzania finansowego, monitoringu, weryfikacji, audytów i oceny;
- Prowadzenie elektronicznego systemu monitorowania realizacji projektów, beneficjentów i uczestników projektów;
- Opracowywanie rocznej i wieloletniej prognozy wydatków w ramach wdrażanych działań;
- Planowanie wydatków i rozliczanie zaangażowania środków EFS;
- Prowadzenie rozliczeń finansowych projektów i działań zgodnie z przyjętymi procedurami;
- Weryfikacja formalno-merytoryczna wniosków beneficjentów o płatność;
- Przygotowywanie wniosków o przelew transz dofinansowania projektów;
- Przygotowywanie zbiorczych wniosków o środki EFS;
- Zbieranie i przekazywanie do Wydziału Kontroli EFS informacji o nieprawidłowościach, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie zasadami;
- Przygotowywanie sprawozdań i informacji o stanie realizacji EFS z realizacji wdrażanych Priorytetów/Działań oraz Osi/Priorytetów Inwestycyjnych;
- Udział w projektowaniu, wdrażaniu i rozliczaniu zadań związanych z realizacją Pomocy Technicznej Programów Operacyjnych EFS w zakresie właściwym dla Wydziału;
- Realizacja wyznaczonych celów i zadań w zakresie kontroli zarządczej;
- Przygotowywanie informacji do zamieszczenia na stronie internetowej Urzędu oraz ich aktualizacja;
- Przygotowywanie informacji niezbędnych do zamieszczenia na stronie podmiotowej BIP oraz ich aktualizacja;
- Planowanie wydatków i gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację zadań Wydziału;
- Opracowywanie i przedkładanie do zaaprobowania Wicedyrektorowi ds. Europejskiego Funduszu Społecznego materiałów i informacji rozpatrywanych przez Sejmik i Zarząd oraz WRRP z zakresu działania Wydziału;
- Sporządzanie umów z beneficjentami, których projekty zostały wybrane do dofinansowania oraz sporządzanie aneksów do umów;
- Przyjmowanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów;
- Współpraca przy realizacji spotkań informacyjnych dla beneficjentów i potencjalnych projektodawców we współpracy z właściwymi Komórkami organizacyjnymi Urzędu;
- Współudział w pracach związanych z procedurą odwoławczą oraz Komisją ds. rozpatrywania protestów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020;
- Opracowywanie projektów aktów normatywnych Dyrektora z zakresu działania Wydziału, a także przygotowywanie niezbędnych zmian ww. aktów, oraz przekazywanie aktów normatywnych Dyrektora, po ich podpisaniu do Wydziału Administracyjnego, celem rejestracji w rejestrze;
- Pupoważnień i pełnomocnictw Dyrektora z zakresu działania Wydziału, oraz przekazywanie upoważnień i pełnomocnictw, po ich podpisaniu do Wydziału Administracyjnego, celem rejestracji w rejestrach;
- Opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw Zarządu lub Marszałka oraz kierowanie wniosków o udzielenie upoważnień i pełnomocnictw do Zarządu i Marszałka z zakresu działania Wydziału;
- Udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnianie informacji publicznej, przygotowywanie decyzji odmawiających i umarzających postępowanie o udostępnienie informacji publicznej w zakresie zadań Wydziału;
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Wydział Integracji Społecznej EFS - Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie
Wydział Integracji Społecznej EFS zajmuje się wdrażaniem działań w zakresie integracji społecznej w ramach RPO WP 2014-2020 oraz FEP 2021-2027. Kluczowe zadania obejmują opracowywanie Planów Działań oraz organizowanie naborów projektów, w tym przygotowywanie i przeprowadzanie konkursów. Wydział dokonuje oceny projektów na podstawie kryteriów wspólnotowych i krajowych oraz monitoruje ich realizację, koncentrując się na efektach i produktach.
Współpraca z beneficjentami projektów oraz gromadzenie danych potrzebnych do zarządzania finansowego i audytów stanowią równie ważną część działalności. Prowadzony jest elektroniczny system monitorowania projektów, a także przygotowywane są roczne i wieloletnie prognozy wydatków. Rozliczanie projektów zgodnie z przyjętymi procedurami i weryfikacja wniosków o płatność to kolejne kluczowe obowiązki.
Wydział sporządza również umowy z beneficjentami i nadzoruje ich realizację. Uczestniczy w projektowaniu zadań dotyczących Pomocy Technicznej Programów Operacyjnych EFS oraz opracowuje akty normatywne dotyczące swoich działań.
Ponadto zajmuje się odpowiadaniem na wnioski o udostępnianie informacji publicznej. Wszelkie działania Wydziału mają na celu realizację celów z zakresu integracji społecznej oraz skuteczne wykorzystanie środków EFS.
Wydział Integracji Społecznej EFS znajduje się w Rzeszowie przy ul. Adama Stanisława Naruszewicza 11. Kierownikiem Wydziału jest Katarzyna Olechowska-Sadowska, a jej zastępcami Bartłomiej Gotkowski oraz Tomasz Kalita. W skład zespołu wchodzą także Joanna Cisło, Ewelina Kawalec, Magdalena Książek, Anna Uziembło, Karolina Milli, Patrycja Malec, Katarzyna Homa, Anna Stańczyk, Paulina Petranik, Małgorzata Komońska, Małgorzata Jastrzębska, Karolina Dec-Szczybyło, Katarzyna Wójcik, Dominika Polek, Małgorzata Pieniążek, Faustyna Kowalska-Kopeć, Katarzyna Brydak, Jolanta Urban, Magdalena Kopiczak-Stareńka, Mateusz Mazur, Katarzyna Fura, Katarzyna Sadok-Głasek, Katarzyna Bobulska, Sylwia Reizer, Natalia Dydo-Jereczek oraz Magdalena Hess-Bigus.
Kontakt z wydziałem możliwy jest poprzez podane numery telefonów bezpośrednich. Wydział zajmuje się integracją społeczną i realizacją projektów w zakresie Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wydział Integracji Społecznej EFS
Kierownik Wydziału Katarzyna Olechowska-Sadowska
tel. bezpośredni (17) 74 32 821
Z-ca Kierownika Wydziału Bartłomiej Gotkowski
tel. bezpośredni (17) 74 32 826
Z-ca Kierownika Wydziału Tomasz Kalita
tel. bezpośredni (17) 74 32 826
Pracownicy:
Joanna Cisło
tel. bezpośredni (17) 85 09 216
Ewelina Kawalec
tel. bezpośredni (17) 74 32 868
Anna Uziembło
tel. bezpośredni (17) 74 32 818
Patrycja Malec
tel. bezpośredni (17) 74 32 823
Katarzyna Homa
Anna Stańczyk
tel. bezpośredni (17) 85 09 220
Paulina Petranik
Małgorzata Komońska
tel. bezpośredni (17) 85 09 221
Małgorzata Jastrzębska
Karolina Dec-Szczybyło
tel. bezpośredni (17) 85 09 255
Katarzyna Wójcik
Dominika Polek
tel. bezpośredni (17) 85 09 271
Małgorzata Pieniążek
Faustyna Kowalska-Kopeć
tel. bezpośredni (17) 74 32 811
Katarzyna Brydak
Jolanta Urban
tel. bezpośredni (17) 74 32 824
Magdalena Kopiczak-Stareńka
Mateusz Mazur
tel. bezpośredni (17) 74 32 819
Katarzyna Fura
tel. bezpośredni (17) 74 32 822
Katarzyna Bobulska
tel. bezpośredni (17) 74 32 820
Natalia Dydo-Jereczek
Magdalena Hess-Bigus
tel. bezpośredni (17) 85 09 290
Zygmunt Dubiel







