Print Drukuj

Wydział Kontroli EFS zajmuje się przygotowaniem kryteriów doboru beneficjentów do kontroli oraz form i trybu realizacji tych kontroli. Do jego zadań należy prowadzenie kontroli projektów współfinansowanych ze środków EFS, a także wyjaśnianie stwierdzonych nieprawidłowości finansowych i odzyskiwanie nienależnych wypłat. Wydział składa sprawozdania o wynikach przeprowadzonych kontroli i współpracuje z innymi Wydziałami w zakresie zarządzania finansami.

Odpowiada również za planowanie wydatków oraz gospodarowanie środkami na realizację zadań. Wydział opracowuje aktów normatywnych oraz upoważnienia dla Dyrektora, zarządu i Marszałka. Udziela odpowiedzi na wnioski dotyczące informacji publicznej.

W ramach jego działań funkcjonuje Wieloosobowe Stanowisko ds. kontroli zamówień publicznych, które weryfikuje realizację zamówień publicznych. Dodatkowo, Wydział Kontroli EFS wykonuje inne zadania zlecone przez Dyrektora.

I.Do zadań Wydziału Kontroli EFS należy w szczególności:

  1. Przygotowywanie projektów kryteriów doboru beneficjentów do kontroli zgodnie z przyjętymi w tym zakresie zasadami;
  2. Przygotowywanie propozycji form i trybu realizacji kontroli (kontrola na dokumentach, kontrola u beneficjenta, kontrola doraźna);
  3. Przygotowanie projektów rocznych planów kontroli IP;
  4. Prowadzenie kontroli realizowanych projektów współfinansowanych ze środków EFS zgodnie z zasadami określonymi w odrębnych wytycznych;
  5. Realizacja zadań związanych ze stwierdzaniem nieprawidłowości finansowych i przekazywaniem informacji w tym zakresie właściwym Komórkom organizacyjnym zgodnie z przyjętymi w tym zakresie zasadami, udział w prowadzeniu postępowania wyjaśniającego;
  6. Odzyskiwanie kwot nienależnie wypłaconych beneficjentom oraz współudział w prowadzeniu postępowań windykacyjnych;
  7. Składanie sprawozdań i informacji o realizacji i wynikach przeprowadzonych kontroli;
  8. Współpraca z Wydziałami zaangażowanymi w przekazywanie i rozliczanie środków finansowych na realizację Priorytetów/Działań w zakresie stosowania jednolitych wyjaśnień prawnych i merytorycznych, pozyskiwania informacji o zagrożeniach dotyczących realizacji projektów;
  9. Realizacja wyznaczonych celów i zadań w zakresie kontroli zarządczej;
  10. Przygotowywanie informacji do zamieszczenia na stronie internetowej Urzędu oraz ich aktualizacja;
  11. Przygotowywanie informacji niezbędnych do zamieszczenia na stronie podmiotowej BIP oraz ich aktualizacja;
  12. Planowanie wydatków i gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację zadań Wydziału;
  13. Opracowywanie i przedkładanie do zaaprobowania Wicedyrektorowi ds. Europejskiego Funduszu Społecznego materiałów i informacji rozpatrywanych przez Sejmik i Zarząd oraz WRRP z zakresu działania Wydziału;
  14. Opracowywanie projektów aktów normatywnych Dyrektora z zakresu działania Wydziału, a także przygotowywanie niezbędnych zmian ww. aktów oraz przekazywanie aktów normatywnych Dyrektora, po ich podpisaniu do Wydziału Administracyjnego, celem rejestracji w rejestrze;
  15. Przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw Dyrektora z zakresu działania Wydziału, oraz przekazywanie upoważnień i pełnomocnictw, po ich podpisaniu do Wydziału Administracyjnego; celem rejestracji w rejestrach;
  16. Opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw Zarządu lub Marszałka oraz kierowanie wniosków o udzielenie upoważnień i pełnomocnictw do Zarządu i Marszałka z zakresu działania Wydziału;
  17. Udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnianie informacji publicznej, przygotowywanie decyzji odmawiających i umarzających postępowanie o udostępnienie informacji publicznej w zakresie zadań Wydziału.

II. W ramach Wydziału Kontroli EFS funkcjonuje Wieloosobowe Stanowisko ds. kontroli zamówień publicznych, do zadań którego należy weryfikacja prawidłowości realizacji zamówień publicznych wykazywanych we wnioskach o płatność oraz realizacja zadań określonych w ust. 1 pkt od 1 do 13 oraz w ust. 4.

III. W ramach Wydziału Kontroli EFS funkcjonują stanowiska pracy w Oddziałach Zamiejscowych, o których mowa w § 48, 49.

IV. Do Wydziału Kontroli EFS należy również wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Wydział Kontroli EFS mieści się w Rzeszowie przy ul. Adama Stanisława Naruszewicza 11. Kierownikiem wydziału jest Ewa Fudala, a zastępcą Lucjan Kozioł. Zespół pracowników obejmuje: Wiolettę Hasik, Danutę Filę, Edytę Polak-Czekajską, Katarzynę Furę, Annę Lewandowską-Sternik oraz Piotra Cyrulika.

W skład zespołu wchodzą również Mariola Sajdak-Grabowska, Karolina Piziak, Mariusz Cieśla, Iwona Kędzior, Maria Marszałek, Sylwia Najda, Maciej Głuch, Honorata Leszczuch-Król, Aneta Obara i Ewa Klimek. Wszyscy pracownicy dysponują bezpośrednimi telefonami kontaktowymi, co umożliwia łatwy kontakt z nimi. Wydział ma na celu kontrolę funduszy EFS, co obejmuje różnorodne aspekty zarządzania projektami finansowanymi z tych środków.

Wydział Kontroli EFS

Siedziba Wydziału: Rzeszów, ul. Adama Stanisława Naruszewicza 11

 
Kierownik Wydziału Ewa Fudala
tel. bezpośredni (17) 74 32 817
 
Z-ca Kierownika Wydziału Lucjan Kozioł
tel. bezpośredni (17) 74 32 816

Pracownicy:

Wioletta Hasik
tel. bezpośredni (17) 85 09 205
 
Danuta Fila
Edyta Polak-Czekajska

tel. bezpośredni (17) 74 32 816

Katarzyna Fura 

tel. bezpośredni (17) 85 09 233
​​
Anna Lewandowska-Sternik
tel. bezpośredni (17) 85 09 233

Piotr Cyrulik
tel. bezpośredni (17) 74 32 814

Mariola Sajdak-Grabowska
tel. bezpośredni (17) 74 32 814
nr komunikatora (17) 74 93 737

Karolina Piziak
tel. bezpośredni (17) 74 32 814

Mariusz Cieśla
tel. bezpośredni (17) 74 32 814
 nr komunikatora (17) 74 93 732

Iwona Kędzior
tel. bezpośredni (17) 74 32 814
 nr komunikatora (17) 74 93 738

Maria Marszałek
tel. bezpośredni (17) 74 32 814

Sylwia Najda
tel. bezpośredni (17) 74 32 864

Maciej Głuch
tel. bezpośredni (17) 74 32 864

Honorata Leszczuch-Król
tel. bezpośredni (16) 678 22 70

Aneta Obara
Ewa Klimek

tel. bezpośredni: (15) 822 15 94 
wew. 338 
Informacje o publikacji dokumentu