Powiatowy Urząd Pracy w Suwałkach  przypomina o  obowiązku zgłaszania zmian w zakresie posiadania statusu osoby bezrobotnej,  dotyczących m.in. :
 
- podjęcia zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej (w ciągu 7 dni od daty podjęcia zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej),
- rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej,
- wyjazdu za granicę lub braku gotowości do podjęcia pracy (należy zgłosić przed wyjazdem lub brakiem gotowości),
- zmiany miejsca zamieszkania skutkującą zmianą właściwości powiatowego urzędu pracy,
- zmiany adresu zameldowania, zamieszkania  lub adresu do korespondencji, numeru telefonu, adresu e-mail,
- zmiany danych personalnych (zmiana nazwiska, stanu cywilnego),
- urodzenia dziecka,
- rozpoczęcia nauki systemem dziennym,
- pobierania zasiłku stałego, świadczenia pielęgnacyjnego, specjalnego zasiłku pielęgnacyjnego, zasiłku dla opiekuna,
- nabycia prawa do renty z tytułu niezdolności do pracy, renty rodzinnej, renty socjalnej,
- prośby o pozbawienie statusu bezrobotnego na własny wniosek z podaniem powodu rezygnacji,
- posiadania użytków rolnych,
- podlegania obowiązkowemu lub dobrowolnemu ubezpieczeniu  emerytalno - rentowemu w   KRUS  jako rolnik, współmałżonek  posiadacza użytków rolnych lub domownik w gospodarstwie rolnym
- pobytu w szpitalu,
- tymczasowego aresztowania lub dbywania kary pozbawienia wolności,
- powołania do służby wojskowej, ćwiczeń wojskowych, ćwiczeń WOT
 
oraz innych zmian mających wpływ na status osoby bezrobotnej.

Należy przesłać skan oświadczenia oraz skany stosownych dokumentów (np. umowa o pracę, wpis do CEiDG).
 
Zmiany należy zgłosić niezwłocznie od daty ich powstania za pośrednictwem:
- platformy praca.gov.pl,
- skrzynki elektronicznej: sekretariat@pup.suwalki.pl, ipoulakowska@pup.suwalki.pl, mdebska@suwalki.praca.gov.pl,
- faksu: 875 652 689,
- poczty,
- skrzynki podawczej ustawionej w holu urzedu.